Qualsevol document de centre, com ja sabeu, es pot fer de dues maneres: copiant-lo de qualque escola que l'hagi fet abans -i possiblement millor- que nosaltres o redactant-lo de bell nou. Nosaltres ens hem decidit per aquesta darrera opció. El procediment que estem seguint segurament no és el més ràpid, i no sé si serà el més profitós, però m'ha servit per constatar que amb els objectius que planteja el currículum oficial pel que fa a la meva matèria, Llengua Castellana i Literatura, no en tinc ni per començar. Per això n'he afegit uns quants més -que trobareu en vermell- a l'esborrany de treball que estem fent servir per elaborar la PCC:
AMBIT:
COMUNICACIÓ
|
ÀREA: LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA | |
NIVELL: 2 | MODUL 2: EL MÓN ACTUAL | |
OBJECTIUS
|
||
O1
|
Comprendre textos orals i escrits. | |
O2
|
Expressar-se oralment i per escrit amb coherència, adequació i correcció. | |
O3
|
Fer ús del llenguatge com a mitjà per fixar i desenvolupar el propi pensament i per prendre consciència dels propis sentiments. | |
O4
|
Identificar i analitzar les característiques lingüístiques dels mitjans de comunicació i valorar-ne la influència en la societat, amb la finalitat de desenvolupar actituds crítiques amb relació amb els missatges que contenen. | |
O5
|
Reflexionar sobre els elements formals de la llengua en els nivells fonològic, ortogràfic, morfològic i sintàctic. | |
O6
|
Revisar i corregir tant els textos com les activitats. | |
O7
|
Emprar tant els mitjans tradicionals com les noves tecnologies de la comunicació per cercar, elaborar i transmetre informació. | |
O8
|
Utilitzar la llengua com a instrument per a l'adquisició de nous aprenentatges. | |
O9
|
Interpretar i emprar la lectura com a font de plaer, d'enriquiment personal i de coneixement del món, consolidant hàbits lectors mitjançant textos adequats. | |
O10
|
Respectar la diversitat lingüística i relacionar l'evolució de la llengua catalana amb la societat i el seu marc històric. | |
O11
|
Dialogar per resoldre els conflictes amb un llenguatge respectuós envers els altres. | |
O12
|
Trencar prejudicis: “aprender mola” | |
O13
|
Sóc friqui. M’agrada llegir. I què? | |
O14
|
Estimular la curiositat intel·lectual i desenvolupar el pensament crític | |
O15
|
Donar eines lingüístiques per defensar-se a la vida | |
O16
|
Desenvolupar la capacitat memorística i adquirir tècniques d’estudi (aprendre a aprendre) | |
O17
|
Estimular la creativitat, i afavorir la participació i la presa d’iniciatives per part de l’alumnat | |
O18
|
Aprendre a treballar en grup i fomentar la responsabilitat individual | |
O19
|
Trencar ponts amb d’altres matèries. Concebre la cultura i el coneixement com un tot globalitzat i globalitzant | |
O20
|
Divertir-se aprenent! |
Què us semblen? Us agraden? Els compartiríeu? Dieu-me coses, si us plau, especialment els companys de llengües.
I no vull acabar sense el meu Purcell d'avui, que no és tan trist com els que he penjat anteriorment, sinó tot el contrari: parla d'amor i d'un territori màgic que segurament l'autor identificava amb Gran Bretanya, però que podria ser qualsevol lloc on ens haguem sentit feliços i enamorats. Escolteu quina preciositat!! Si no us hi emocioneu, és que no teniu cor...
M'encanten! Home, jo això de "sóc friqui" ho posaria amb altres paraules que agradin més a inspecció educativa, però sí, fan falta coses més reals i sobren xorrades pedagògiques que l'educació ja hauria de portar implícites. El que més m'agrada és el 15, i és aquell que més s'ha de reforçar! La de gent que hi ha que no sap fer un currículum o que no sap emplenar una instància de l'ajuntament, o protestar a hisenda. Realment, per a jo, l'ESPA hauria de fomentar sobretot aquest aspecte: l'educació amb una vessant pràctica i comprovable per a l'alumne.
ResponderEliminar