Traducción

viernes, 5 de abril de 2013

La PCC o... Per què ens ha Caigut aquest Càstig?

Com que tinc por que la tutora del curs em renyi per no dedicar suficients entrades a la pràctica docent, que hauria de ser el tema fonamental d'aquest bloc, faré veure que m'he passat les vacances pensant en la meva feina -i no netejant ca meva com una desesperada- i hi afegiré una entrada sobre la PCC, també anomenada "Per què ens ha Caigut aquest Càstig?" (en castellà: "¿Qué he hecho yo para merecer esto?").
Per no tenir, resulta que a la meva escola no tenim ni PCC. No sé si no n'hi ha de debò, perquè no se'n ha elaborat mai cap, o perquè s'ha perdut l'original, que segurament estava escrit a màquina en paper grogenc i encara no portava les majúscules accentuades. En qualsevol cas, això és irrellevant. Toca fer-la, i ja està!
Qualsevol document de centre, com ja sabeu, es pot fer de dues maneres: copiant-lo de qualque escola que l'hagi fet abans -i possiblement millor- que nosaltres o redactant-lo de bell nou. Nosaltres ens hem decidit per aquesta darrera opció. El procediment que estem seguint segurament no és el més ràpid, i no sé si serà el més profitós, però m'ha servit per constatar que amb els objectius que planteja el currículum oficial pel que fa a la meva matèria, Llengua Castellana i Literatura, no en tinc ni per començar. Per això n'he afegit uns quants més -que trobareu en vermell- a l'esborrany de treball que estem fent servir per elaborar la PCC:

AMBIT: COMUNICACIÓ
ÀREA: LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA
NIVELL: 2 MODUL 2: EL MÓN ACTUAL
OBJECTIUS
O1
Comprendre textos orals i escrits.
O2
Expressar-se oralment i per escrit amb coherència, adequació i correcció.
O3
Fer ús del llenguatge com a mitjà per fixar i desenvolupar el propi pensament i per prendre consciència dels propis sentiments.
O4
Identificar i analitzar les característiques lingüístiques dels mitjans de comunicació i valorar-ne la influència en la societat, amb la finalitat de desenvolupar actituds crítiques amb relació amb els missatges que contenen.
O5
Reflexionar sobre els elements formals de la llengua en els nivells fonològic, ortogràfic, morfològic i sintàctic.
O6
Revisar i corregir tant els textos com les activitats.
O7
Emprar tant els mitjans tradicionals com les noves tecnologies de la comunicació per cercar, elaborar i transmetre informació.
O8
Utilitzar la llengua com a instrument per a l'adquisició de nous aprenentatges.
O9
Interpretar i emprar la lectura com a font de plaer, d'enriquiment personal i de coneixement del món, consolidant hàbits lectors mitjançant textos adequats.
O10
Respectar la diversitat lingüística i relacionar l'evolució de la llengua catalana amb la societat i el seu marc històric.
O11
Dialogar per resoldre els conflictes amb un llenguatge respectuós envers els altres.
O12
Trencar prejudicis: “aprender mola”
O13
Sóc friqui. M’agrada llegir. I què?
O14
Estimular la curiositat intel·lectual i desenvolupar el pensament crític
O15
Donar eines lingüístiques per defensar-se a la vida
O16
Desenvolupar la capacitat memorística i adquirir tècniques d’estudi (aprendre a aprendre)
O17
Estimular la creativitat, i afavorir la participació i la presa d’iniciatives per part de l’alumnat
O18
Aprendre a treballar en grup i fomentar la responsabilitat individual
O19
Trencar ponts amb d’altres matèries. Concebre la cultura i el coneixement com un tot globalitzat i globalitzant
O20
Divertir-se aprenent!

Què us semblen? Us agraden? Els compartiríeu? Dieu-me coses, si us plau, especialment els companys de llengües.

I no vull acabar sense el meu Purcell d'avui, que no és tan trist com els que he penjat anteriorment, sinó tot el contrari: parla d'amor i d'un territori màgic que segurament l'autor identificava amb Gran Bretanya, però que podria ser qualsevol lloc on ens haguem sentit feliços i enamorats. Escolteu quina preciositat!! Si no us hi emocioneu, és que no teniu cor...

1 comentario:

  1. M'encanten! Home, jo això de "sóc friqui" ho posaria amb altres paraules que agradin més a inspecció educativa, però sí, fan falta coses més reals i sobren xorrades pedagògiques que l'educació ja hauria de portar implícites. El que més m'agrada és el 15, i és aquell que més s'ha de reforçar! La de gent que hi ha que no sap fer un currículum o que no sap emplenar una instància de l'ajuntament, o protestar a hisenda. Realment, per a jo, l'ESPA hauria de fomentar sobretot aquest aspecte: l'educació amb una vessant pràctica i comprovable per a l'alumne.

    ResponderEliminar